Log indLog ind

Chrono24 hjælp og FAQ

Det er bedst at benytte fritekstsøgning til hurtigt at finde svar på dine spørgsmål. Alternativt kan du også direkte tage kontakt os.

Søgning på Chrono24

Hvordan søger jeg efter et ur på Chrono24?
På Chrono24 finder du nemt dit drømmeur vha. søgelinjen. Siden med søgeresultater tilbyder derudover mange forskellige filtermuligheder.

Søgelinje
Søgelinjen tilbyder den nemmeste og hurtigste vej. Søgeordet suppleres og fuldføres automatisk under indtastningen.

Side med søgeresultater
Siden med søgeresultater tilbyder forskellige filtermuligheder. Filtrér for eksempel efter producent, model, reference eller tilgængelighed. Listen med søgeresultater kan derudover sorteres ift. relevans, pris eller oprettelsesdato.

For at blive informeret om nye tilbud via e-mail, kan du ved at klikke på Gem denne søgning oprette en automatisk søgning. Dit valgte filter gemmes i den forbindelse automatisk.
Hvordan filtrerer jeg søgeresultaterne efter bestemte tilbud?
Efter at du har søgt efter et produkt med søgelinjen, kan du indsnævre søgeresultatet yderligere vha. filtrene i listen med resultaterne. Filtrér for eksempel med producent, model, tilstand eller materiale. Gennem et klik på mere vises yderligere filtermuligheder. Du kan på samme tid vælge flere værdier for et filter. Fjern blot det pågældende flueben for at deaktivere et filter.

Du tilpasser sorteringen af resultaterne vha. rullemenuen i højre side af listens øverste kant. Vælg mellem pris, oprettelsesdato og relevans. Standard sorteringen kan du ændre under Indstillinger i din myChrono24-del.

Køb af ure

Jeg ønsker at købe et bestemt ur. Hvordan gør jeg?
Der er flere muligheder for at købe et ur via Chrono24:

1. Chrono24 Trusted Checkout
Med Trusted Checkout bestiller du uret hos den forhandler, som du vælger, og du betaler via Chrono24. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. Trusted Checkout tilbud kan du kende på det grønne Trusted Checkout symbol.

For at købe et ur via Trusted Checkout, så klik på tilbudssiden på den grønne knap Send købsforespørgsel og indtast din leveringsadresse. Herefter sender forhandleren dig et individuelt tilbud inklusiv forsendelsesomkostninger. Tag imod tilbuddet for at bestille artiklen.

2. Strakskøb
Ved »Strakskøb« kan du bestille uret uden inden da at kontakte forhandleren. De pågældende tilbud er markeret med bemærkningen Strakskøb muligt.

Klik på tilbudssiden på den grønne knap Strakskøb for at købe en artikel. Indtast din leveringsadresse og bestil artiklen. Herefter indbetaler du dine penge på en escrow-konto. Pengene udbetales først til forhandleren efter du har modtaget uret.

3. Kontakt sælgeren direkte
Hvis Trusted Checkout og »Strakskøb« ikke er muligt, bør du tage kontakt til sælgeren af uret vha. kontaktformularen (knap: Kontakt sælgeren) eller telefonen.
Hvem er min kontraktpartner ved købet af et ur?
Din kontraktpartner er altid den pågældende forhandler eller private sælger. Vær venligst opmærksom på, at Chrono24 ikke er involveret i den egentlige salgsproces, handlen finder sted mellem køber og sælger. Hvis du køber dit ur hos en forhandler, så vær venligst opmærksom på de generelle forretningsbetingelser for den pågældende forhandler. Ved et køb af ur via Trusted Checkout eller »Strakskøb« vises salgsbetingelserne for dig i løbet af købsprocessen.
Hvordan kontakter jeg sælgeren af et ur?
Ved tilbud, hvor Chrono24 Trusted Checkout eller »Strakskøb« er tilgængelige, kan du bestille artiklen via den grønne knap Send købsforespørgsel eller Strakskøb. Vha. muligheden Spørgsmål til dette ur stiller du sælgeren generelle spørgsmål om tilbuddet.

Ved alle andre tilbud kontakter du sælgeren vha. knappen Kontakt sælgeren.

Sælgeren modtager din meddelelse via e-mail. Vi har ingen informationer om tidspunktet, hvor sælgeren læser eller besvarer meddelelsen. Alternativt kan du tage kontakt over telefonen. Telefonnummeret ser du på tilbudssiden under menupunktet Sælger.
Hvilke dele består salgsprisen for et ur af?
Salgsprisen for et ur er sammensat af forskellige dele. Først er tilbudsprisen for uret selv relevant. Derudover kan der være ekstraudgifter til emballage, forsikring, forsendelse eller moms og importmoms. Alt afhængig af, om du bestiller dit ur hos en forhandler i indlandet eller udlandet, kommer der forskellige ekstraudgifter til. Tag kontakt til forhandleren for præcise informationer.
Tilbuddet stammer fra udlandet. Hvad skal jeg ved køb være opmærksom på, og hvilke gebyrer opstår der?
Prisen vises i annoncen på den måde, som sælgeren har indtastet den. Der kan derfor opstå ekstra udgifter som toldgebyrer, skatter, forsendelses- og forsikringsomkostninger.

Tag venligst kontakt til udbyderen af uret for den præcise pris og de indeholdte udgifter. Denne kan ligeledes fortælle dig, om formaliteterne ved tolden bliver ordnet af speditøren. Tag venligst kontakt til dine lokale toldmyndigheder for de regler, der er gyldige i dit land.

Inden for EU er købet af ure toldfrit. Ved import fra et tredjeland og til EU, for eksempel fra USA, lægges der et lavt toldgebyr og importmoms oveni prisen. Tag venligst kontakt til dine toldmyndigheder for præcise informationer.
Hvilke betalingsformer står til rådighed?
Enhver forhandler bestemmer selv, hvilke betalingsformer denne tilbyder. Tag venligst direkte kontakt til sælgeren for at aftale detaljer for betalingen. Nogle gange nævner sælgeren de mulige betalingsformer i beskrivelsesteksten. Som betalingsform ved erhvervsmæssige urforhandlere er forudbetaling via overførsel meget udbredt, idet denne betalingsform, i modsætning til kreditkort og PayPal, er forbundet med få ekstra gebyrer for køberen og sælgeren. I dette tilfælde sendes uret, efter at forhandleren har modtaget betalingen på dennes konto. Vær venligst opmærksom på, at det kan tage et par dage. Alternativt kan betalingen ske via PayPal, kreditkort, et personligt møde på et sikkert sted med kontant betaling eller benyttelsen af en pålidelig escrow tjeneste.

Mange forhandlere tilbyder deres ure via Chrono24 Trusted Checkout. Med Trusted Checkout afvikles hele bestillingen via Chrono24 - fra forespørgslen hos sælgeren og til betalingen og organiseringen af en mulig returforsendelse. Chrono24-teamet står til enhver tid til rådighed for dig som din kontaktpartner og sørger for en gnidningsfri proces.
Hvad fortæller Trusted Seller stemplet om en forhandler?
Alle forhandlere på Chrono24 bliver omfattende tjekket ved registreringen ift. identitet og seriøsitet. Trusted Seller kvalitetsmærket gives udelukkende til forhandlere, der ifølge Chrono24´s og brugernes erfaringer er kendetegnet ved særlig stor pålidelighed og troværdighed.

Trusted Seller er en erhvervsmæssig forhandler af ure, og forhandleren forpligter sig til overholdelse af bestemte betingelser.Disse indebærer bl.a., at

  • forhandlerens personlige angivelser samt angivelser om virksomheden, som er angivet på platformen og over for Chrono24, er sandfærdige
  • forhandleren udelukkende handler med originale varer, som stammer fra pålidelige kilder
  • forhandleren sandfærdigt beskriver tilstanden af sin vare, og på skrift og med foto gør opmærksom på evt. mangler
  • forhandleren besvarer forespørgsler fra kunder, som er modtaget som e-mail via Chrono24, inden for 5 arbejdsdage.

Den fair forretningsafvikling står i forgrunden. Hvis der skulle opstå uoverensstemmelser, vil forhandleren sammen med kunden lede efter en løsning, som er tilfredsstillende for begge parter. Bruddet på en eller flere af disse betingelser kan føre til midlertidigt eller permanent tab af Trusted Seller kvalitetsmærket eller - ved alvorlige brud - til tabet af Chrono24-medlemskabet.
Hvordan vises min e-mailadresse for sælgeren?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. Når du kontakter en sælger, sendes din private e-mailadresse ikke, men anonymiseres automatisk gennem vores system.

Efter du er blevet enig med sælgeren, kan sælgeren bede dig om dine kontaktoplysninger. Til det formål modtager du et link via mail til en formular på vores side, hvormed du kan sende dine kontaktoplysninger.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Hvorfor er nogle sælgeres e-mailadresser anonymiseret, mens andre ikke er det?
For sælgere i bestemte lande har vi allerede indført et anonymiseret kommunikationssystem. E-mailadresser vises for tiden kun krypteret i disse tilfælde. Vi vil snart udvide vores kommunikationssystem, så det dækker alle lande.

Sælg ure privat på Chrono24

Hvordan annoncerer jeg for et ur?
Vha. vores formular annoncerer du med dit ur efter få trin:
  1. Beskriv dit ur detaljeret. Jo mere præcis beskrivelsen er, jo nemmere finder potentielle kunder din annonce.
  2. Tilføj op til 4 billeder til din annonce med forskellige visninger af uret. Hold dit kamera klar. Under oprettelsen af din annonce bliver du opfordret til at fotografere dit ur med 2 tidspunkter, som vi fastlægger, og til at uploade disse fotos som dokumentation for, at du besidder uret. Disse billeder ses også senere i din annonce.
  3. Indtast dine personoplysninger.
  4. I det sidste trin skal du tjekke dine angivelser en sidste gang samt betale annoncegebyret.
Hvad koster din annonce, og hvilke betalingsformer er der?
For en privat urannonce tager vi et gebyr på 2,85 % af den pris, der er fastlagt i annoncen, som minimum dog 5,00 EUR. Du betaler maksimalt 299,00 EUR pr. annonce – uafhængigt af, hvor høj prisen er. Hvis uret ikke bliver solgt inden for 6 måneder, betaler vi hele dette gebyr tilbage til dig. Du kan betale annoncegebyret via PayPal, kreditkort eller bankoverførsel. Status 10/2015.
Præcis hvordan fungerer penge-tilbage-garantien?
Hvis du ikke sælger dit ur i løbet af 6 måneder, så erstatter vi dig dit annoncegebyr. Forudsætningerne for det er, at dit ur har været online i 6 måneder på Chrono24, ikke er blevet solgt og stadig er i din besiddelse. Hertil skal du inden for 4 uger efter udløbet af de 6 måneder dokumentere, at du stadig er i besiddelse af uret.
Hvordan redigerer eller sletter jeg mine private annoncer?
Du redigerer dine private annoncer i myChrono24-delen “Mine annoncer“. Met et enkelt klik på det pågældende link kan du ændre eller slette dine annoncer. Hvis du ønsker at gennemføre ændringer af pris, producent eller model, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com. Vær venligst opmærksom på, at din annonce slettes permanent fra vores database, så snart du sletter den.
Hvilke betalingsformer kan jeg tilbyde, når jeg har fundet en køber?
Du kan fx tilbyde følgende betalingsformer: via overførsel, PayPal eller vha. en escrow tjeneste. Desværre kan vores Trusted Checkout service indtil videre kun tilbydes af erhvervsmæssige forhandlere. Meget vigtigt: Send først artiklen efter du har modtaget dine penge og det endegyldigt er blevet overført til din konto.

Hvis du har aftalt betaling via PayPal med køberen, så har du brug for e-mailadressen for dennes PayPal-konto, for at sende køberen en betalingsanmodning. Til det formål skal du bede om køberens kontaktoplysninger vha. en formular. Du finder et link til det i den e-mail, som du har modtaget af køberen via vores system.

Du kan naturligvis også personligt overdrage uret til køberen. Vi anbefaler dig i den forbindelse at vælge et beskyttet eller overvåget sted, fx en guldsmed.
Hvorfor vises e-mailadressen for en interesseret person ikke for mig som sælger?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. I den forbindelse anonymiseres e-mailadresserne automatisk. Herved beskytter vi dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, fx for at få forsendelsesadressen, eller for at sende en opfordring om betaling via PayPal. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Hvorfor skal jeg registrere mig hos myChrono24?

Eksklusive tilbud
Få adgang til tilbud, der kun er synlige for myChrono24-brugere. Du har eksklusiv adgang til tilbud fra private sælgere i de første dage efter offentliggørelsen.

Hurtigere i mål
myChrono24 klarer arbejdet for registrerede brugere. Du skal ikke indtaste noget bekræftelsestegn, og vores automatiske fuldførelse gør søgningen efter dit drømmeur endnu nemmere.

Altid opdateret
Gå med gemte søgninger ikke længere glip af interessante tilbud. Du gemmer din søgning og vi giver dig besked, så snart der er kommet nye tilbud.

Bevar overblikket
Med din personlige huskeseddel har du altid overblik over attraktive tilbud.

Administrér tilbud på en komfortabel måde
I myChrono24-delen administrerer du dine tilbud på en central og overskuelig måde.

Find nemt interessante tilbud igen
Din myChrono24-historik gemmer automatisk de tilbud, som du senest har kigget på. På den måde finder du hurtigt spændende tilbud igen.

Hvordan redigerer eller sletter jeg mine private annoncer?
Du redigerer dine private annoncer i myChrono24-delen Mine annoncer. Met et enkelt klik på det pågældende link kan du ændre eller slette dine annoncer. Hvis du ønsker at gennemføre ændringer af pris, producent eller model, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com. Vær venligst opmærksom på, at din annonce slettes permanent fra vores database, så snart du sletter den.
Hvordan redigerer jeg mine personoplysninger?
Log dig på myChrono24-delen med din e-mailadresse (brugernavn) og dit kodeord. Under Mine data kan du redigere og gemme dine personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer eller dit kodeord. I delen Indstillinger kan du tilpasse portal- og e-mailindstillinger og vælge dit foretrukne sprog, hvormed du ønsker at modtage e-mails fra Chrono24. Her kan du også abonnere eller afbestille vores nyhedsbrev.

Sælg ure erhvervsmæssigt

Hvordan registrerer jeg mig som erhvervsmæssig forhandler?
Med få trin tilmelder du dig som erhvervsmæssig forhandler på Chrono24:
  1. Indtast personoplysninger
  2. Gem betalingsoplysninger (kreditkort eller i Tyskland også SEPA direkte debitering)
  3. Send verifikationsdokumenter
Herefter kan du allerede uploade de første tilbud. Inden dine tilbud offentliggøres, skal din forhandlerkonto dog frigives af Chrono24. Vær venligst opmærksom på, at frigivelsen først kommer efter vi har tjekket dine angivelser og dokumenter. Til det formål har vi brug for kopier af følgende dokumenter, enten via upload af dokumenter, e-mail, fax eller brev:
  • Udskrift af handelsregistret eller anmeldelse af virksomhedsregistrering
  • Dokumentation for adresse i form af en telefonregning, elafregning eller lign.
Udnyt den gratis 30-dages testfase til rigtig af teste Chrono24.
Hvilke prismodeller er der for erhvervsmæssige forhandlere?
Chrono24 tilbyder forskellige pakker, der dækker forskellige behov. Pakkerne adskille sig bl.a. ift. antallet af de indeholdte tilbud og billeder pr. tilbud. Derudover påvirker prismodellerne placeringen på listen over søgeresultater og TOP-tilbuddene på Chrono24-hjemmesiden. Du kan enten betale månedligt eller forud for et år. Alle detaljer finder du her.
Hvem kan booke Premium-pakken og hvilke fordele har den?
Vi tilbyder udelukkende Premium-pakken til forhandlere, som har været tilmeldt hos Chrono24 i mindst et år. Derudover skal forhandleren være en Trusted Seller. Forudsætningerne for Trusted Seller statussen og kvalitetsmærket finder du her.

Premium-pakken byder på flere fordele. Den øger synligheden af dine tilbud på hjemmesiden og listerne med søgeresultater, og du kan indsætte flere billeder. Derudover bliver alle dine tilbud mærket med Premium Seller symbolet. Dine toptilbud markeres i resultatlisten med TOP i billedet. På tilbudssiden vises udelukkende dine egne urtilbud for interesserede personer i delen »Disse ure kunne også interessere dig«. Derudover profiterer du af reklamefrie tilbud, idet der ikke vises reklame for andre forhandlere ved siden af dine tilbud.
Hvordan opretter jeg mine tilbud?
Enten kan du selv indsætte dine ure, eller også kan du få importeret dataene fra dit websted.

I forhandlerdelen opretter du selv dine tilbud. Udfyld til det formål formularen Nyt tilbud. Vores spørgeskema hjælper dig hurtigt med at få en komplet beskrivelse af dit ur. Sammen med hvert tilbud kan du, alt afhængig af den bookede pakke, offentliggøre mellem 6 og 16 billeder.

Dataimporten fra dit websted er mulig fra og med 25 tilbud og PRO Listing. Her importeres dataene fuldstændig automatisk fra dit websted, og de opdateres dagligt.
Hvorfor vises e-mailadressen for en interesseret person ikke for mig som sælger?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. I den forbindelse anonymiseres e-mailadresserne automatisk. Herved beskytter vi dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, fx for at få forsendelsesadressen, eller for at sende en opfordring om betaling via PayPal. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Ekspressalg

Hvad er Ekspressalg?
Ekspressalg er en gratis service for private sælgere, hvor du inden for blot 6 dage kan sælge dit ur til en udvalgt gruppe af forhandlere. Salget af et ur fungerer efter »Sealed-bid-processen". Her har forhandlere 5 dage til at sende et tilbud på dit ur, og de ser i den forbindelse ikke tilbuddene fra andre forhandlere.
Hvordan sælger jeg et ur vha. ekspressalg?
  1. Opret en forespørgsel for dit ur via vores iPhone-app.
  2. Efter frigivelsen gennem Chrono24, har deltagende forhandlere 5 dage til at byde på dit ur.
  3. Efter udløbet af tilbudsfristen, kan du vælge et tilbud inden for 3 dage.
  4. Når du har valgt et tilbud, viser vi dig kontaktoplysningerne for den forhandler, hvis tilbud du har valgt.
  5. Købsaftalen indgås herefter individuelt mellem dig og forhandleren.
Hvad sker der, hvis jeg ikke accepterer et tilbud?
Du er ikke nødt til at acceptere et tilbud. Hvis du fortsat ønsker at sælge dit ur, er du velkommen til at tilbyde det til købere i hele verden vha. en privat annonce på Chrono24.
Hvad koster denne service?
Denne service er fuldstændig gratis for dig som privat sælger.
Hvordan sender jeg mit ur på en sikker måde?
Chrono24 samarbejder for tiden ikke med et bestemt speditionsfirma. Kendte, globale speditionsfirmaer er for eksempel FedEx, UPS eller GLS. Spørg direkte hos speditionsfirmaet efter betingelserne for forsendelsen. Vær opmærksom på at sende uret forsikret op til dets fulde værdi.

Endnu et tip: Ofte er Chrono24-forhandlere eksperter ift. den sikre forsendelse af ure. Få råd og vejledning hos køberen!
Hvad sker der, efter jeg har valgt et tilbud?
Efter du har valgt et tilbud, sender vi forhandlerens kontaktoplysninger til dig, så du kan kontakte denne. Samtidig modtager forhandleren dine kontaktoplysninger. Købsaftalen indgås herefter individuelt mellem dig og forhandleren. Hvis I ikke kan blive enige om en handel, kan du gerne sætte dit ur til salg igen.
Jeg har ikke modtaget noget tilbud, hvad skal jeg gøre?
Hvis du ikke har modtaget noget tilbud, så er du velkommen til at oprette en privat annonce på Chrono24 og tilbyde dit ur til købere i hele verden.
Hvordan fungerer betaling og forsendelse?
Du aftaler betalingen og forsendelsen direkte med forhandleren. De fleste forhandlere foretrækker først at betale efter modtagelsen af uret. Ved Ekspressalg deltager der udelukkende forhandlere, der i flere år succesfuldt har solgt ure via Chrono24.
Din søgning gav ingen resultater