Chrono24 hjælp og FAQ

Det er bedst at benytte vores fritekstsøgning til hurtigt at finde svar på dine spørgsmål. Alternativt kan du også tage direkte kontakt til os.

Søgning på Chrono24

Hvordan søger jeg efter et ur på Chrono24?
På Chrono24 finder du nemt dit drømmeur vha. søgelinjen. Siden med søgeresultater tilbyder derudover mange forskellige filtermuligheder.

Søgelinje
Søgelinjen tilbyder den nemmeste og hurtigste vej. Søgeordet suppleres og fuldføres automatisk under indtastningen.

Side med søgeresultater
Siden med søgeresultater tilbyder forskellige filtermuligheder. Filtrér for eksempel efter producent, model, reference eller tilgængelighed. Listen med søgeresultater kan derudover sorteres ift. relevans, pris eller oprettelsesdato.

For at blive informeret om nye tilbud via e-mail, kan du ved at klikke på Gem denne søgning oprette en automatisk søgning. Dit valgte filter gemmes i den forbindelse automatisk.
Hvordan filtrerer jeg søgeresultaterne efter bestemte tilbud?
Efter at du har søgt efter et produkt med søgelinjen, kan du indsnævre søgeresultatet yderligere vha. filtrene i listen med resultaterne. Filtrér for eksempel med producent, model, tilstand eller materiale. Gennem et klik på mere vises yderligere filtermuligheder. Du kan på samme tid vælge flere værdier for et filter. Fjern blot det pågældende flueben for at deaktivere et filter.

Du tilpasser sorteringen af resultaterne vha. rullemenuen i højre side af listens øverste kant. Vælg mellem pris, oprettelsesdato og relevans. Standard sorteringen kan du ændre under Indstillinger i din myChrono24-del.

Køb af ure

Jeg ønsker at købe et bestemt ur. Hvordan gør jeg?
Der er 2 måder at købe et ur på Chrono24:

Afvikling via Chrono24:
Ved mange tilbud kan du bestille uret direkte via Chrono24. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. For at købe et ur via Chrono24, så klik på tilbudssiden på den grønne knap "Køb".

Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Kontakt sælgeren direkte:
Hvis sælgeren ikke tilbyder afviklingen via Chrono24, så bør du tage kontakt til sælgeren vha. kontaktformularen (knap: "Kontakt sælgeren") eller telefonen. Så aftaler du betingelserne for betalingen og forsendelsen direkte med sælgeren.
Hvem er min kontraktpartner ved købet af et ur?
Din kontraktpartner er altid den pågældende forhandler eller private sælger. Hvis du beslutter dig for afviklingen via Chrono24, vises salgsbetingelserne for dig i løbet af købsprocessen. Hvis du køber dit ur direkte hos en forhandler, så vær venligst opmærksom på de generelle forretningsbetingelser for den pågældende forhandler.

Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb hos en privat sælger?
Hvis du ønsker at købe hos en privat sælger, så er escrow-servicen på Chrono24 den sikreste måde, at betale for uret. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig, hvis der er noget, der på et tidspunkt ikke går som aftalt.

Hvis den private sælger ikke tilbyder escrow-servicen på Chrono24, så råder vi dig til et personligt møde på et sikkert sted. En personlig afvikling i butikslokalerne hos en etableret urhandler, der med det samme kan kontrollere dit ur, er her den sikreste måde. Mulige alternativer er betalingen via PayPal eller brugen af en ekstern escrow-service. Vær venligst opmærksom på, at det kun er private sælgere, der tilbyder escrow-servicen på Chrono24, som vi kan kontrollere. Kontroller tilbuddet og betingelserne omhyggeligt, inden du køber et ur hos en privat sælger.
Hvordan fungerer købet i detaljer?
Der er 2 måder at købe et ur på Chrono24:

Afvikling via Chrono24:
Ved mange tilbud kan du bestille uret direkte via Chrono24. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. For at købe et ur via Chrono24, så klik på tilbudssiden på den grønne knap "Køb".

Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Kontakt sælgeren direkte:
Hvis sælgeren ikke tilbyder afviklingen via Chrono24, så bør du tage kontakt til sælgeren af uret vha. kontaktformularen (knap: "Kontakt sælgeren") eller telefonen. Så aftaler du betingelserne for betalingen og forsendelsen direkte med sælgeren.

Bemærk venligst: Kontraktpartneren er altid forhandleren.
Hvordan kontakter jeg sælgeren af et ur?
Ved et tilbud, hvor afviklingen via Chrono24 står til rådighed, så kan du bestille artiklen via den grønne knap "Køb". Vha. muligheden "Kontakt sælgeren" stiller du sælgeren generelle spørgsmål om tilbuddet.

Ved alle andre tilbud kontakter du sælgeren vha. knappen "Kontakt sælgeren".

Sælgeren modtager din meddelelse via e-mail. Vi har ingen informationer om tidspunktet, hvor sælgeren læser eller besvarer meddelelsen. Alternativt kan du tage kontakt over telefonen, hvis sælgeren har angivet telefonnummeret. Telefonnummeret ser du på tilbudssiden under menupunktet "Sælger".

Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Hvilke dele består salgsprisen for et ur af?
Salgsprisen for et ur er sammensat af forskellige dele. Først er tilbudsprisen for uret selv relevant. Derudover kan der være ekstraudgifter til emballage, forsikring, forsendelse eller moms og importmoms. Alt afhængig af, om du bestiller dit ur hos en forhandler i indlandet eller udlandet, kommer der forskellige ekstraudgifter til. Tag kontakt til forhandleren for præcise informationer.
Tilbuddet stammer fra udlandet. Hvad skal jeg ved køb være opmærksom på, og hvilke gebyrer opstår der?
Prisen vises i annoncen på den måde, som sælgeren har indtastet den. Der kan derfor opstå ekstra udgifter som toldgebyrer, skatter, forsendelses- og forsikringsomkostninger.

Tag venligst kontakt til udbyderen af uret for den præcise pris og de indeholdte udgifter. Denne kan ligeledes fortælle dig, om formaliteterne ved tolden bliver ordnet af speditøren. Tag venligst kontakt til dine lokale toldmyndigheder for de regler, der er gyldige i dit land.

Inden for EU er købet af ure toldfrit. Ved import fra et tredjeland og til EU, for eksempel fra USA, lægges der et lavt toldgebyr og importmoms oveni prisen. Tag venligst kontakt til dine toldmyndigheder for præcise informationer.
Hvad er toldgebyrer og importmoms?
Hvis du importerer en vare til dit land, kan der være toldgebyrer og importmoms, der skal betales. Disse opkræves af de ansvarlige toldmyndigheder og skal betales, så snart artiklen har nået destinationslandet. Kontakt venligst dine toldmyndigheder for nærmere oplysninger.
Hvor og hvordan kan jeg betale de(n) opståede toldgebyrer og importmoms?
Gebyrerne og momsen opkræves af de ansvarlige toldmyndigheder og skal betales, så snart varen har nået destinationslandet. I de fleste tilfælde betaler du ved leveringen de(n) opståede gebyrer og moms direkte til forsendelsesfirmaet.
Hvilke betalingsformer står til rådighed?
Mange sælgere tilbyder afviklingen via Chrono24. Her indbetaler du dine penge med kreditkort eller overførsel til en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb.

Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Enhver sælger bestemmer selv, hvilke betalingsformer denne tilbyder. Tag venligst direkte kontakt til sælgeren for at aftale detaljer for betalingen. Nogle gange nævner sælgeren de mulige betalingsformer i beskrivelsesteksten.
Sælgeren tilbyder kun overførsel via forudbetaling som betalingsmåde. Er det troværdigt?
Hvis sælgeren er en kommerciel forhandler:
Ja, mange kommercielle forhandlere kræver forudbetaling via overførsel. Vi lægger meget stor vægt på, at de forhandlere, der annoncerer på Chrono24, er troværdige. Alle forhandlere på Chrono24 bliver omfattende tjekket i forbindelse med registreringen ift. identitet og seriøsitet. Det omfatter bl.a. informationer som tilladelsen til at drive erhverv samt referencer fra andre forhandlere. Et alternativ er et personligt møde på et sikkert sted med henblik på kontant betaling og overdragelse af uret. Vær venligst opmærksom på, at Chrono24 ikke hæfter for købet.

Hvis sælgeren er Private Seller:
Ved køb fra en privat sælger, er betalingen via forudbetaling ikke nogen sikker betalingsform. Hvis den private sælger kræver forudbetaling og du under alle omstændigheder ønsker at købe uret, så tjek sælgerens og tilbuddets troværdighed - det er i din egen interesse. F.eks. kan du kræve referencer eller bede om at få tilsendt flere fotos af uret eller af personlige dokumenter. Mulige alternativer til forudbetalingen er et personligt møde på et sikkert sted med kontant betaling, eller brugen af en troværdig escrow-service. Hvis der er tvivl om sælgerens troværdighed, bør du hellere lade være med at købe.

Mange sælgere tilbyder afviklingen via Chrono24. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Kan jeg afvikle købet via en escrow-service?
Mange sælgere tilbyder afviklingen via Chrono24. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. Her finder du flere informationer om afviklingen via Chrono24:
Hvis sælgeren ikke tilbyder afviklingen via Chrono24, så vær venligst opmærksom på følgende bemærkninger:
De følgende escrow-servicer er blot til orientering, men udgør ingen udtrykkelig anbefaling fra vores side: www.escrow.com og www.eco-treuhand.de. I dit land er der muligvis flere seriøse escrow-servicer, der står til rådighed. Sørg for præcis information inden du vælger en escrow-service.

For at bruge en escrow-service, skal både køberen og sælgeren være enige om det. Hvis du indsætter en escrow-service, så indhent alle informationer direkte ved escrow-servicen. Stol ikke på sælgerens videresendte e-mails.
Hvad fortæller Trusted Seller stemplet om en forhandler?
Alle forhandlere på Chrono24 bliver omfattende tjekket ved registreringen ift. identitet og seriøsitet. Trusted Seller kvalitetsmærket gives udelukkende til forhandlere, der ifølge Chrono24´s og brugernes erfaringer er kendetegnet ved særlig stor pålidelighed og troværdighed.

Trusted Seller er en erhvervsmæssig forhandler af ure, og forhandleren forpligter sig til overholdelse af bestemte betingelser.Disse indebærer bl.a., at

  • forhandlerens personlige angivelser samt angivelser om virksomheden, som er angivet på platformen og over for Chrono24, er sandfærdige
  • forhandleren udelukkende handler med originale varer, som stammer fra pålidelige kilder
  • forhandleren sandfærdigt beskriver tilstanden af sin vare, og på skrift og med foto gør opmærksom på evt. mangler
  • forhandleren besvarer forespørgsler fra kunder, som er modtaget som e-mail via Chrono24, inden for 5 arbejdsdage.

Den fair forretningsafvikling står i forgrunden. Hvis der skulle opstå uoverensstemmelser, vil forhandleren sammen med kunden lede efter en løsning, som er tilfredsstillende for begge parter. Bruddet på en eller flere af disse betingelser kan føre til midlertidigt eller permanent tab af Trusted Seller kvalitetsmærket eller - ved alvorlige brud - til tabet af Chrono24-medlemskabet.
Hvordan vises min e-mailadresse for sælgeren?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. Når du kontakter en sælger, sendes din private e-mailadresse ikke, men anonymiseres automatisk gennem vores system.

Efter du er blevet enig med sælgeren, kan sælgeren bede dig om dine kontaktoplysninger. Til det formål modtager du et link via mail til en formular på vores side, hvormed du kan sende dine kontaktoplysninger.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Hvorfor er nogle sælgeres e-mailadresser anonymiseret, mens andre ikke er det?
For sælgere i bestemte lande har vi allerede indført et anonymiseret kommunikationssystem. E-mailadresser vises for tiden kun krypteret i disse tilfælde. Vi vil snart udvide vores kommunikationssystem, så det dækker alle lande.

Sælg ure privat på Chrono24

Hvordan annoncerer jeg for et ur?
Med annonceassistenten opretter du en annonce for dit ur med få trin:
  1. Beskriv dit ur detaljeret. Jo mere præcis beskrivelsen er, desto nemmere finder potentielle kunder din annonce.
  2. Tilføj op til 4 billeder til din annonce med forskellige visninger af uret. Hold dit kamera og ur klar. Under oprettelsen af din annonce bliver du opfordret til at fotografere dit ur med 2 tidspunkter, som vi fastlægger, og til at uploade disse fotos som dokumentation for, at du besidder uret. Disse billeder ses også senere i din annonce.
  3. Registrer dig som sælger og gem din bankforbindelse, så dine penge kan udbetales direkte til din konto.
Hvad koster salget på Chrono24?
På Chrono24 opretter du gratis en annonce for dit ur. Ved et succesfuldt salg tager vi en provision på 6,5 % af salgsprisen, dog maksimalt 2.231,08 kr. Denne provision skal kun betales, hvis du succesfuldt sælger dit ur. Provisionen trækker vi fra salgsprisen ved udbetalingen til dig. Bemærk venligst, at køberen i enkelte tilfælde ikke kan betale via escrow-servicen. I sådanne tilfælde sender vi dig en regning for salgsprovisionen.
Jeg kan ikke finde min annonce. Hvornår bliver den aktiveret på Chrono24?
Hvis du ikke finder din annonce på Chrono24, kan det have følgende årsager:
  1. Den manuelle kontrol har endnu ikke fundet sted. For at sikre sikkerheden for alle Chrono24-brugere, kontrollerer vi nye annoncer manuelt. Denne kontrol finder sted på hverdage, men ikke i weekenden. Aktiveringen tager som regel mellem 1 og 3 hverdage.
  2. Sikkerhedsbillederne er ikke korrekte. I det tilfælde har du modtaget en e-mail, hvor du bedes om at opdatere sikkerhedsbillederne i din myChrono24-del.
  3. Din brugerkonto er endnu ikke aktiveret. Tjek venligst, om du har klikket på det link, der var i aktiveringsmailen og bekræftet din brugerkonto.
  4. Din identitet er endnu ikke blevet kontrolleret. Bemærk venligst, at kontrollen af dine identitetspapirer kan tage mellem 1 og 3 hverdage.
Hvordan fungerer købet i detaljer?
Du sælger via escrow-servicen på Chrono24. Det vil sige, at du først sender uret afsted, efter at din køber hat overført købsprisen til en escrow-konto. Så snart artiklen er sikkert ankommet hos køberen, bliver købsprisen udbetalt til dig.

I enkelte tilfælde kan det ske, at en køber ikke kan benytte escrow-servicen i sit land. I sådanne tilfælde betaler køberen direkte til dig. Giv til det formål køberen besked om en betalingsform, som du vælger, f.eks. bankoverførsel eller PayPal.

Du finder flere informationer om salget med escrow-servicen her.
Hvilke betalingsformer kan jeg tilbyde, når jeg har fundet en køber?
Køberen betaler som regel via escrow-servicen på Chrono24. Det vil sige, at køberen efter sin bestilling indbetaler købsprisen på en sikker escrow-konto. Du sender efterfølgende uret til køberen og får købsprisen udbetalt, så snart uret er sikkert ankommet hos køberen.

I enkelte tilfælde kan det ske, at en køber ikke kan benytte escrow-servicen i sit land. I sådanne tilfælde betaler køberen direkte til dig. Du kan til det formål selv vælge en betalingsform, f.eks. bankoverførsel eller PayPal. Chrono24 sender efterfølgende dine betalingsoplysninger til køberen.

Du finder flere informationer om escrow-servicen her.

Du kan naturligvis også personligt overdrage artiklen til køberen. Vi anbefaler dig i den forbindelse at vælge et beskyttet eller overvåget sted, fx en guldsmed. Du kan også i dette tilfælde vælge escrow-servicen som sikker betalingsform.

Læs venligst også vores sikkerhedsanvisninger.
Hvad sker der med salgsprovisionen, hvis salget ikke har fundet sted?
Hvis vi har opkrævet salgsprovision af dig, selvom du ikke har solgt dit ur, så kan du annullere salget. Upload til det formål igen 2 billeder af uret som dokumentation for ejerskab i oversigten over dine salg.

Hvis du har solgt uret på en anden måde, så send os venligst ligeledes dokumentation for det.
Hvornår skal der betales salgsprovision?
Hvis du benytter escrow-servicen til din annonce, så trækker vi provisionen fra i forbindelse med udbetalingen af salgsprisen til dig.

Hvis din køber betaler direkte til dig, sender vi dig en regning for salgsprovisionen. Betal venligst fakturabeløbet inden for 14 dage.
Hvad er et referencenummer?
Referencenummeret betegner dit urs model/modelvariant, og kan være sammensat af flere tal og bogstaver. Hos nogle producenter finder du referencenummeret på urets bagside (må ikke forveksles med urets bagsidenummer), ved remmens begyndelse og i sjældne tilfælde også indgraveret på urskiven. Under alle omstændigheder bør referencenummeret kunne læses i papirerne til dit ur eller på regningen. Hvis du ikke finder referencenummeret, så søg på internettet efter producentens navn, der står på urskiven, og sammenlign billederne med dit ur. Denne korte research vil i de fleste tilfælde kunne hjælpe dig videre.
Hvordan redigerer eller sletter jeg mine private annoncer?
Du kan ændre dine private annoncer i myChrono24-delen »annonce« Med et enkelt klik på det pågældende link kan du ændre eller slette dine annoncer. Hvis du ønsker at gennemføre ændringer af pris, producent eller model, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com. Vær venligst opmærksom på, at din annonce slettes permanent fra vores database, så snart du sletter den.
Hvordan kan jeg aktivere min annonce igen, efter at den blev slettet i aktualitetskontrollen?
Vi genaktiverer gerne din annonce. Send os venligst til det formål en e-mail til PrivateSeller@chrono24.com
Køber Chrono24 ure direkte?
Som online markedsplads bringer Chrono24 urfans fra hele verden sammen. Handlen finder her altid sted mellem køber og sælger. Derfor køber, vurderer eller kontrollerer vi heller ingen varer. Vi anbefaler dig at sælge dit ur vha. en privat annonce.
Hvorfor vises e-mailadressen for en interesseret person ikke for mig som sælger?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. I den forbindelse anonymiseres e-mailadresserne automatisk. Herved beskytter vi dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, fx for at få forsendelsesadressen, eller for at sende en opfordring om betaling via PayPal. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Hvorfor skal jeg registrere mig hos myChrono24?

Eksklusive tilbud
Få adgang til tilbud, der kun er synlige for myChrono24-brugere. Du har eksklusiv adgang til tilbud fra private sælgere i de første dage efter offentliggørelsen.

Hurtigere i mål
myChrono24 klarer arbejdet for registrerede brugere. Du skal ikke indtaste noget bekræftelsestegn, og vores automatiske fuldførelse gør søgningen efter dit drømmeur endnu nemmere.

Altid opdateret
Gå med gemte søgninger ikke længere glip af interessante tilbud. Du gemmer din søgning og vi giver dig besked, så snart der er kommet nye tilbud.

Bevar overblikket
Med din personlige huskeseddel har du altid overblik over attraktive tilbud.

Administrér tilbud på en komfortabel måde
I myChrono24-delen administrerer du dine tilbud på en central og overskuelig måde.

Find nemt interessante tilbud igen
Din myChrono24-historik gemmer automatisk de tilbud, som du senest har kigget på. På den måde finder du hurtigt spændende tilbud igen.

Hvordan redigerer eller sletter jeg mine private annoncer?
Du redigerer dine private annoncer i myChrono24-delen annonce. Med et enkelt klik på det pågældende link kan du ændre eller slette dine annoncer. Hvis du ønsker at gennemføre ændringer af pris, producent eller model, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com. Vær venligst opmærksom på, at din annonce slettes permanent fra vores database, så snart du sletter den.
Hvordan redigerer jeg mine personoplysninger?
Log dig på myChrono24-delen med din e-mailadresse (brugernavn) og dit kodeord. Under Mine data kan du redigere og gemme dine personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer eller dit kodeord. I delen Indstillinger kan du tilpasse portal- og e-mailindstillinger og vælge dit foretrukne sprog, hvormed du ønsker at modtage e-mails fra Chrono24. Her kan du også abonnere eller afbestille vores nyhedsbrev.

Sælg ure erhvervsmæssigt

Hvordan registrerer jeg mig som erhvervsmæssig forhandler?
Med få trin tilmelder du dig som erhvervsmæssig forhandler på Chrono24:
  1. Indtast personoplysninger
  2. Gem betalingsoplysninger (kreditkort eller i Tyskland også SEPA direkte debitering)
  3. Send verifikationsdokumenter
Herefter kan du allerede uploade de første tilbud. Inden dine tilbud offentliggøres, skal din forhandlerkonto dog frigives af Chrono24. Vær venligst opmærksom på, at frigivelsen først kommer efter vi har tjekket dine angivelser og dokumenter. Til det formål har vi brug for kopier af følgende dokumenter, enten via upload af dokumenter, e-mail, fax eller brev:
  • Udskrift af handelsregistret eller anmeldelse af virksomhedsregistrering
  • Dokumentation for adresse i form af en telefonregning, elafregning eller lign.
Udnyt den gratis 30-dages testfase til rigtig af teste Chrono24.
Hvilke prismodeller er der for erhvervsmæssige forhandlere?
Chrono24 tilbyder forskellige pakker, der dækker forskellige behov. Pakkerne adskille sig bl.a. ift. antallet af de indeholdte tilbud og billeder pr. tilbud. Derudover påvirker prismodellerne placeringen på listen over søgeresultater og TOP-tilbuddene på Chrono24-hjemmesiden. Du kan enten betale månedligt eller forud for et år. Alle detaljer finder du her.
Hvem kan booke Premium-pakken og hvilke fordele har den?
Vi tilbyder udelukkende Premium-pakken til forhandlere, som har været tilmeldt hos Chrono24 i mindst et år. Derudover skal forhandleren være en Trusted Seller. Forudsætningerne for Trusted Seller statussen og kvalitetsmærket finder du her.

Premium-pakken byder på flere fordele. Den øger synligheden af dine tilbud på hjemmesiden og listerne med søgeresultater, og du kan indsætte flere billeder. Derudover bliver alle dine tilbud mærket med Premium Seller symbolet. Dine toptilbud markeres i resultatlisten med TOP i billedet. På tilbudssiden vises udelukkende dine egne urtilbud for interesserede personer i delen »Disse ure kunne også interessere dig«. Derudover profiterer du af reklamefrie tilbud, idet der ikke vises reklame for andre forhandlere ved siden af dine tilbud.
Hvordan opretter jeg mine tilbud?
Enten kan du selv indsætte dine ure, eller også kan du få importeret dataene fra dit websted.

I forhandlerdelen opretter du selv dine tilbud. Udfyld til det formål formularen Nyt tilbud. Vores spørgeskema hjælper dig hurtigt med at få en komplet beskrivelse af dit ur. Sammen med hvert tilbud kan du, alt afhængig af den bookede pakke, offentliggøre mellem 6 og 16 billeder.

Dataimporten fra dit websted er mulig fra og med 25 tilbud og PRO Listing. Her importeres dataene fuldstændig automatisk fra dit websted, og de opdateres dagligt.
Hvorfor vises e-mailadressen for en interesseret person ikke for mig som sælger?
Af sikkerhedsmæssige årsager skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen vha. vores system. I den forbindelse anonymiseres e-mailadresserne automatisk. Herved beskytter vi dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, fx for at få forsendelsesadressen, eller for at sende en opfordring om betaling via PayPal. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Chrono24´s køberbeskyttelse

Hvad er Chrono24´s køberbeskyttelse?
Med Chrono24´s køberbeskyttelse er du også i centrum efter din bestilling via Chrono24: I det sjældne tilfælde, at der er noget, der ikke går som planlagt, så kan du stole på vores support. Vi hjælper dig med at finde en tilfredsstillende løsning sammen med forhandleren.Kontakt os til det formål ganske enkelt inden for 14 dage efter modtagelsen af leveringen.
Hvornår gælder Chrono24´s køberbeskyttelse?
Du kan altid benytte dig af Chrono24´s køberbeskyttelse, hvis du har bestilt et ur hos en forhandler via Chrono24. Bestillingen skal du i den forbindelse have afsendt formelt via Chrono24-systemet. Køb, som du udelukkende aftaler og gennemfører direkte med forhandleren (f.eks. via telefon, e-mail, Messenger eller personligt), er udelukket fra køberbeskyttelsen.

Bemærk venligst, at køb fra private sælgere ikke kan dækkes af Chrono24´s køberbeskyttelse.
Hvor længe gælder Chrono24´s køberbeskyttelse?
Hvis du ønsker at melde et problem, så kontakt os venligst senest 14 dage efter modtagelsen af leveringen og angiv dit bestillingsnummer via vores kontaktformular.

Spørgsmål til Trusted Checkout

Køb

Hvornår er et køb muligt vha. Trusted Checkout?
Trusted Checkout tilbud genkender du i søgeresultaterne og på tilbudssiderne på det grønne Trusted Checkout symbol.
Skal jeg registrere mig inden købet på Chrono24?
Ja. På den måde kan vi bedst muligt hjælpe dig ved spørgsmål og informere dig om den nyeste status for din bestilling.
Hvordan kontakter jeg forhandleren direkte?
Ved spørgsmål til artiklen, kan du tage kontakt til forhandleren vha. de kontaktdata han/hun har angivet. Spørgsmål vedrørende din Trusted Checkout bestilling besvarer vores kundeservice gerne over telefonen (+1 646-887-3560) eller via e-mail ().
Hvad koster Trusted Checkout?
Trusted Checkout service er gratis.

Betaling

Hvordan kan jeg betale for en artikel?
Du kan enten betale med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via overførsel. Hvilke betalingsformer, der er mulige ved en artikel, vises for dig på tilbudssiden.

For at afvikle betalingerne, samarbejder vi med betalingstjeneste-udbyderen Mangopay. Mangopay er en betalingstjeneste-udbyder, der er specialiseret på online-markedspladser, og som er tilknyttet den franske bank Credit Mutuel Arkea.

Forsendelse

Hvor hurtigt er artiklen tilgængelig?
Artikler, som tilbydes via Trusted Checkout, er som regel tilgængelige med det samme eller efter kort tid. Du finder nærmere angivelser på den pågældende tilbudsside.
Hvor lang leveringstid er der, og hvor høje er forsendelsesomkostningerne?
Ved en købsforespørgsel
Efter du har sendt en købsforespørgsel, sender forhandleren et tilbud til dig, inklusiv leveringstiden og forsendelsesomkostningerne.

Ved »Strakskøb«
Ved »Strakskøb« vises tilgængeligheden og forsendelsesomkostningerne for dig på tilbudssiden.
Hvilket forsendelsesfirma leverer artiklen?
Generelt vælger forhandleren den pakkeservice, som artiklen sendes med. I forsendelsesbekræftelsen ser du den benyttede pakkeservice.
Kan jeg følge status for min forsendelse?
Vi informerer dig så snart artiklen er sendt afsted og sender dig tracking-ID, hvis det findes, via e-mail.
Er jeg forsikret mod transportskader og tyveri?
Trusted Checkout bestillinger sendes altid forsikret, med mindre du har truffet aftale med forhandleren, som afviger herfra.
Op til hvilket beløb er forsendelsen forsikret?
Generelt forsikres artiklen ved forsendelse op til den fulde værdi.

Garanti

Har jeg særlige garantikrav ved køb med Trusted Checkout?
Ved Trusted Checkout gælder de lovmæssigt fastlagte garantibestemmelser. En udvidelse af garantikravene finder ikke sted.

Returnering

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at sende artiklen retur?
Kontakt venligst vores kundeservice over telefonen (+1 646-887-3560) eller via e-mail (), for at aftale returforsendelsen.
Hvordan kan jeg annullere min bestilling?
Kontakt vores kundeservice over telefonen (+1 646-887-3560) eller via e-mail () inden for 14 dage efter modtagelsen af artiklen. Vi dokumenterer og bekræfter den rettidige modtagelse af din annullering, og vi sørger for at tage alle yderligere skridt.
Hvem betaler udgifterne for returforsendelsen?
Du betaler de umiddelbare udgifter for returforsendelsen. Vær venligst opmærksom på, at forsendelsesomkostningerne - pga. forsikringsbeskyttelsen - kan være op til 250 EUR.
Er mine data sikre hos Chrono24?
Ja. Vi benytter den mest moderne sikkerhedsteknik for at beskytte dine personoplysninger mod manipulation, delvist eller fuldstændigt tab, og mod at tredjepart uberettiget får adgang. Du finder detaljerne i vores Databeskyttelsesregler.
Videregives mine data til tredjepart?
Vi anvender udelukkende dine personoplysninger til afviklingen af din købsforespørgsel eller bestilling. En videregivelse af disse data til uberettigede tredjeparter finder ikke sted. Du finder detaljerne i vores Databeskyttelsesregler.

Din søgning gav ingen resultater

Har du spørgsmål?
Vi er glade for at hjælpe dig videre.

+1 646-887-3560

Kontakt