Spring over
128.000 købsoplevelser i hele verden anmeldt som fremragende
Chrono24 - Danmark
Log ind eller registrer dig

Chrono24 hjælp og FAQ

Det er bedst at benytte vores fritekstsøgning til hurtigt at finde svar på dine spørgsmål. Alternativt kan du også tage direkte kontakt til os.

På Chrono24 finder du nemt dit drømmeur vha. søgelinjen. Siden med søgeresultater har derudover mange forskellige filtermuligheder.

Søgelinje
Søgelinjen er den nemmeste måde til at finde et ur, for du får allerede automatiske forslag til din søgning under indtastningen.

Side med søgeresultater
Siden med søgeresultater har forskellige filtermuligheder: Filtrér for eksempel efter mærke, model, referencenummer eller tilgængelighed. Søgeresultaterne kan du desuden sortere efter pris, oprettelsesdato, relevans og popularitet.

Klik på Gem denne søgning for at oprette en søgning og få besked om nye annoncer via e-mail. Dine valgte filtre gemmes i den forbindelse automatisk.
Efter du har søgt efter en vare med søgelinjen, kan du indsnævre søgeresultatet yderligere vha. filtrene i listen med resultaterne. Filtrér for eksempel efter mærke, model, tilstand eller materiale. Gennem et klik på mere vises yderligere filtermuligheder. I hver filterkategori kan du vælge flere muligheder samtidig. Du skal bare fjerne det pågældende flueben for at deaktivere et filter igen.

Du tilpasser sorteringen af resultaterne vha. rullemenuen i højre side af listens øverste kant: Vælg mellem pris, oprettelsesdato, relevans og popularitet. Standardsorteringen kan du ændre under Indstillinger i din myChrono24-del.
Et luksusurs referencenummer identificerer urmodellen entydigt. Nogle urproducenter (f.eks. Breitling) definerer på den måde også den præcise urtype (f.eks. urrem og låsetype).

Køb af ure

Generelt

Der er 2 måder at købe et ur på Chrono24:

Afvikling via Chrono24:
Der er mange annoncer, hvor du kan købe uret direkte via Chrono24. Klik til det formål på den grønne knap "Køb" på annoncesiden. Her indbetaler du dine penge på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid under købsprocessen og sørger for et uproblematisk køb.

Her finder du flere oplysninger om afviklingen via Chrono24:
Kontakt sælgeren direkte:
Hvis sælgeren ikke tilbyder afvikling via Chrono24, så bør du kontakte sælgeren vha. knappen "Kontakt sælgeren" eller over telefonen. Så aftaler du betingelserne for betalingen og forsendelsen direkte med sælgeren.

Bemærk venligst: Kontraktpartneren er altid forhandleren.
Salgsprisen for et ur er sammensat af forskellige dele. For det første er selve urets pris relevant. For det andet kan der være ekstraudgifter til emballage, forsikring, forsendelse, moms og importmoms. Alt afhængig af, om du bestiller dit ur hos en sælger i ind- eller udlandet, kommer der forskellige ekstraudgifter til. Kontakt venligst sælgeren for nærmere oplysninger.
Ja. På den måde kan vi bedst muligt hjælpe dig ved spørgsmål og informere dig om den nyeste status for din bestilling.
Din kontraktpartner er altid den pågældende forhandler eller private sælger. Hvis du beslutter dig for afviklingen via Chrono24, vises salgsbetingelserne for dig i løbet af købsprocessen. Hvis du køber dit ur direkte hos en forhandler, så vær venligst opmærksom på den pågældende forhandlers generelle forretningsbetingelser.

Her finder du flere oplysninger om afviklingen via Chrono24:
Du kan p.t. enten betale med kreditkort (VISA, MasterCard eller American Express), Affirm (p.t. kun i USA) eller via overførsel. Hvilke betalingsformer, der er mulige ved en vare, vises for dig på annoncesiden.

For at afvikle betalingerne, samarbejder vi med betalingstjenesten Mangopay. Mangopay er en betalingstjeneste, der er specialiseret i online-markedspladser, og som er tilknyttet den franske bank Credit Mutuel Arkea.
Hvis en sælger ikke svarer inden for kort tid, kan der være forskellige årsager til det. Chrono24 er en international online platform med sælgere fra mange forskellige lande. På nationale helligdage og i ferietiden holder mange forhandlere lukket. I tilfælde af øget efterspørgsel, kan det også forekomme, at forespørgsler besvares med lidt forsinkelse. Sørg venligst for, at kontakte sælgerne på et af de sprog, der står ved siden af kontaktformularen, og giv dem tid til at svare på dine meddelelser.
Du kan melde en mistænkelig vare direkte i annoncen. Linket Meld annonce finder du i hver annonce. Beskriv venligst de mistænkelige forhold præcist. Herefter tjekker vi din meddelelse og træffer de pågældende foranstaltninger, hvis der er behov for det.
På Chrono24 gælder reglen om, at forhandlere ikke må tilbyde forfalskede ure, uden nogen begrænsninger. Vi kontrollerer de erhvervsmæssige forhandlere, og i de fleste tilfælde har de i mange år tilbudt deres luksusure på Chrono24. Trusted Seller stemplet er en ekstra indikation på en forhandlers seriøsitet. Hvis det dokumenteres, at en forhandler tilbyder en kopi, starter vi med at spærre forhandleren.

For at være på den sikre side, bør du allerede undersøge dit drømmeurs virkelige markedsværdi, inden du køber det. Ure af mærkerne Rolex, Breitling og andre luksusmærker tilbydes normalt ikke for nogle få hundrede euro. Generelt gælder følgende: Hvis et tilbud lyder for godt til at være sandt, eller hvis du bliver i tvivl om urets autenticitet, så bør du hellere lade være med at købe. Meld i stedet din mistanke til os vha. linket »Meld annonce« direkte i annoncen.

Bemærk venligst, at autentiske mærkeure nogle gange under en reparation får indbygget reservedele, der ikke svarer 1:1 til de originale dele, som oprindeligt var en del af denne model. Specielt ved vintageure er der nogle gange mangel på reservedele. I så fald er forhandleren forpligtet til at gøre opmærksom på udskiftningen af delene.
Hvis købet gennemføres direkte via Chrono24, kan du bestille det ønskede ur vha. den grønne knap "Køb". Med "Kontakt sælgeren" har du mulighed for at stille dine spørgsmål om annoncen. Du kan også sende et prisforslag til mange sælgere ved at klikke på knappen "Foreslå pris". Hvis knappen "Spørgsmål om annoncen" står til rådighed, kan svarene på dine spørgsmål ses offentligt af alle Chrono24-brugere.

Sælgeren modtager altid din meddelelse via e-mail. I den forbindelse viser vi dig altid den gennemsnitlige svartid. Vi kan desværre ikke komme med nærmere oplysninger om det tidspunkt, hvor meddelelsen blev læst eller besvaret.

Her finder du flere oplysninger om gennemførslen via Chrono24:

Varen er som regel tilgængelig med det samme eller efter kort tid. Du finder nærmere angivelser på den pågældende annonceside.

Forsendelse

I mange annoncer fra kommercielle forhandlere finder du allerede angivelser om leveringstiden og forsendelsesomkostningerne. Private sælgere sender dig altid et tilbud, som indeholder disse oplysninger.
Generelt vælger forhandleren det forsendelsesfirma, som sender varen. I den pågældende forsendelsesbekræftelse ser du det benyttede forsendelsesfirma.
Vi informerer dig, så snart varen er sendt afsted, og sender dig tracking-ID´et - hvis det findes - via e-mail.
Hvis du ikke har lavet en anden aftale med forhandleren, sendes hvert ur, der er købt med Chrono24´s køberbeskyttelse, forsikret op til urets fulde værdi – også fra udlandet. Når du køber fra en privatperson, bør du aftale detaljerne for forsendelsen direkte med sælgeren.
Ved forsendelse forsikres varen op til den fulde værdi.

Køb fra private sælgere

Hvis du ønsker at købe hos en privat sælger, så er escrow-servicen på Chrono24 den sikreste måde, at betale for dit ur på. Her indbetaler du pengene på en escrow-konto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s kundeservice hjælper dig, hvis der er noget, der på et tidspunkt ikke går som aftalt.

Hvis den private sælger ikke tilbyder escrow-servicen på Chrono24, så råder vi dig til et personligt møde på et sikkert sted. Her er den sikreste måde den direkte afvikling i butikslokalerne hos en etableret urhandler, der med det samme kan kontrollere dit ur. Mulige alternativer er betalingen via PayPal eller brugen af en ekstern escrow-service.

Køb fra kommercielle forhandlere

Et garantiløfte er en ekstra, frivillig tjenesteydelse fra forhandlerens eller producentens side, som garanterer en ubetinget erstatningsydelse. Garanti-tilsagnet har som regel at gøre med funktionsdygtigheden af bestemte dele eller hele uret i løbet af et inden da defineret tidsrum.

Nogle onlineforhandlere giver også delvise garantier på bestemte ydelser. Sørg inden da for oplysninger om, hvilke garantier forhandleren dækker, og hvor lange disse garantier er gyldige. Sørg efter købet for, at garantibeviset har en dato og er stemplet/underskrevet, samt at kvitteringen stemmer overens med garantibeviset. Ellers kan det ske, at garantibeviset ikke bliver accepteret.
Alle forhandlere på Chrono24 bliver i forbindelse med registreringen tjekket omfattende med henblik på identitet og seriøsitet. Det omfatter bl.a. erhvervstilladelsen samt referencer fra andre forhandlere. Kundefeedback indgår ligeledes i bedømmelsen.
Alle forhandlere på Chrono24 bliver omfattende tjekket ved registreringen ift. identitet og seriøsitet. Trusted Seller stemplet gives udelukkende til forhandlere, der på baggrund af Chrono24´s og brugernes erfaringer er kendetegnet ved særlig stor pålidelighed og troværdighed.

En Trusted Seller er en kommerciel urhandler, som forpligter sig til overholdelse af bestemte betingelser. De indebærer bl.a., at

  • forhandlerens personlige angivelser samt angivelser om virksomheden, som er angivet på platformen og over for Chrono24, er sandfærdige
  • forhandleren udelukkende handler med originale varer, som stammer fra pålidelige kilder
  • forhandleren sandfærdigt beskriver tilstanden af sin vare, og på skrift og med billeder gør opmærksom på evt. mangler
  • forhandleren som regel besvarer forespørgsler fra kunder, som er modtaget som e-mail via Chrono24, inden for 5 arbejdsdage.

Den fair forretningsafvikling står altid i forgrunden. Hvis der skulle opstå uoverensstemmelser, vil forhandleren sammen med kunden lede efter en løsning, som er tilfredsstillende for begge parter. Bruddet på en eller flere af disse betingelser kan føre til midlertidigt eller permanent tab af Trusted Seller stemplet eller - ved alvorlige brud - til tab af Chrono24-medlemskabet.
Urhandlere har mulighed for, at anbefale andre forhandlere til brugere på Chrono24. Her kan de maksimalt komme med 10 anbefalinger. Det er dog kun Trusted Seller, som kan anbefale andre forhandlere og selv modtage anbefalinger.

Køb af ure fra udlandet

Prisen vises i annoncen på den måde, som sælgeren har angivet den. Der kan derfor være ekstraudgifter som toldgebyrer, skatter, forsendelses- og forsikringsudgifter, der skal betales.

Kontakt venligst sælgeren af uret for den præcise pris og de inkluderede udgifter. Denne kan ligeledes fortælle dig, om formaliteterne ved tolden bliver ordnet af forsendelsesfirmaet. Kontakt venligst dine lokale, ansvarlige toldmyndigheder for at høre om de regler, der er gyldige i dit land.

Inden for EU er køb af ure toldfrit. Ved import fra et tredjeland og til EU, for eksempel fra USA, lægges der et lavt toldgebyr og importmoms oveni prisen. Kontakt venligst de ansvarlige toldmyndigheder for nærmere oplysninger.
Hvis du importerer en vare til dit land, kan der være toldgebyrer og importmoms, der skal betales. Disse opkræves af de ansvarlige toldmyndigheder, og skal betales, så snart varen har nået destinationslandet. Kontakt venligst dine ansvarlige toldmyndigheder for nærmere oplysninger.
Gebyrerne og momsen opkræves af de ansvarlige toldmyndigheder, og skal betales, så snart varen har nået destinationslandet. I de fleste tilfælde betaler du ved leveringen de gebyrer og den moms, der skal betales, direkte til forsendelsesfirmaet.

Betaling

Ved de fleste annoncer er der mulighed for en betaling via escrow-kontoen på Chrono24. Her indbetaler du dine penge med kreditkort eller overførsel til escrow-kontoen, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb.

Her finder du flere oplysninger om betalingen via Chrono24:
Kontakt venligst sælgeren direkte for at aftale detaljer for betalingen, hvis du ikke afvikler dit køb via escrow-kontoen på Chrono24.
Grundlæggende anbefaler vi dig afviklingen via den sikre Chrono24 escrow-service. Hvis det ikke er muligt, kan du stole på vores kommercielle forhandlere. For i forbindelse med registreringen kontrolleres alle forhandlere omhyggeligt ift. deres identitet og seriøsitet, bl.a. på baggrund af handelscertifikatet samt referencer fra andre forhandlere. Hvis en kommerciel forhandler således tilbyder forudbetaling via overførsel, er det meget pålideligt.

I forhold til køb fra en privat sælger er betaling via forudbetaling til gengæld ikke en sikker betalingsform. Hvis den private sælger insisterer på denne betalingsform og du er meget opsat på at købe uret, så kontroller for din egen skyld sælgerens og tilbuddets pålidelighed. Du kan f.eks. kræve at se referencer eller bede om at få tilsendt flere fotos af uret eller af personlige dokumenter. Et muligt alternativ til betalingen via forudbetaling er brugen af en ekstern escrow-service. Hvis du generelt tvivler på sælgerens pålidelighed, så lad hellere være med at gennemføre købet.

Mange sælgere tilbyder afvikling via Chrono24 escrow-service. Her indbetaler du dine penge på vores escrowkonto, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder og har overbevist dig selv om urets kvalitet. Vores kundeservice hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. Du kan læse mere om Chrono24 escrow-service her:

Vi anbefaler dig den sikre betaling via escrow-kontoen på Chrono24. Bemærk venligst følgende i forhold til betaling med kreditkort eller PayPal:

Du kan selv bidrage til en større sikkerhed ved at følge bestemte sikkerhedsregler i forhold til onlinekøb med kreditkort. Sørg for at sikre dig, at du benytter en krypteret forbindelse. Det kan du se ved betegnelsen https og låsesymbolet i din browsers adresselinje. Kontrollér jævnligt dit kreditkorts kontoudtog. Mange udbydere af kreditkort har en Zero Liability-politik, når der ses bort fra forsømmelighed. Det betyder, at kunden ikke hæfter i tilfælde af et misbrug. Ved ikke autoriserede betalinger med dit kreditkort, så kontakt hurtigst muligt din kreditkortudbyder. I forhold til flere oplysninger og vilkår angående køb via PayPal, så kontakt venligst PayPal direkte. Bemærk også, at du ved en betaling til »venner og familie« ikke profiterer af PayPal´s køberbeskyttelse og vi i det tilfælde ikke kan hjælpe dig.
Ved de fleste annoncer er der mulighed for en betaling via escrow-kontoen på Chrono24. Her indbetaler du dine penge på escrow-kontoen, hvor de opbevares sikkert, indtil du holder uret i dine hænder. Chrono24´s team hjælper dig til enhver tid og sørger for et uproblematisk køb. Her finder du flere oplysninger om betalingen via Chrono24´s escrow-konto:
Hvis betalingen via Chrono24´s escrow-konto ikke er mulig, så bemærk venligst følgende:

I dit land er der muligvis andre seriøse escrow-servicer, der står til rådighed i forhold til købsafviklingen. Sørg for præcis information inden du vælger en escrow-service.

For at bruge en escrow-service, skal både køberen og sælgeren være enige om det. Hvis du indsætter en escrow-service, så indhent alle informationer direkte hos escrow-servicen. Stol ikke på sælgerens videresendte e-mails.

Returnering

Før købet af et ur, bør du informere dig om, hvordan forhandlerens vilkår for returnering ser ud. Nogle forhandlere accepterer kun en returnering, når urets mærkater og emballage befinder sig i den uåbnede, originale tilstand. Send i din egen interesse kun uret tilbage i forsikret tilstand og overhold den angivne returfrist. Vi anbefaler dig, at du kontakter sælgeren inden returneringen for at få klarhed over den præcise fremgangsmåde.
Hvis du benytter dig af betaling via vores escrow-service og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, så kontakt vores kundeservice senest 14 dage efter modtagelsen af uret ved at ringe på +49 721 96693-920 eller skrive en e-mail til vores kundeservice til . Vi dokumenterer og bekræfter den rettidige modtagelse af din fortrydelse, tager os af alle yderligere skridt og sender dig løbende information.

Hvis du har betalt købsprisen direkte til forhandleren eller den private sælger, så kontakt denne med henblik på returnering af varen.

Bemærk venligst, at der ved køb fra en privat sælger ikke er nogen lovmæssig fortrydelses- eller returret.
I tilfælde af en fortrydelse, betaler du de direkte udgifter for returforsendelsen. Vær venligst opmærksom på, at forsendelsesomkostningerne - pga. forsikringsbeskyttelsen - kan være op til 250 EUR.

Køberbeskyttelse

Hvis du ønsker at melde et problem, så kontakt venligst vores Chrono24 kundeservice senest 14 dage efter modtagelsen af leveringen og angiv dit bestillingsnummer.
Chrono24´s køberbeskyttelse inkluderer forskellige sikkerhedsydelser, der sikrer dig en omfattende beskyttelse, lige fra bestillingen af dit ur og til den eventuelle returnering:

  • Betaling via escrow-service
  • Ægthedsgaranti
  • 14 dages lovmæssig fortrydelsesret
  • Strenge retningslinjer for forhandlere
  • Forsikret forsendelse
  • Quality & Security Team


Du kan læse mere om Chrono24´s køberbeskyttelse på https://www.chrono24.de/about-us.htm.
Som udgangspunkt er Chrono24´s køberbeskyttelse gratis for dig. Det er kun ved betaling via escrow-service med et American Express-kort (Amex), at der opkræves et ekstra gebyr, da denne betalingsform medfører store udgifter for os. Størrelsen på det individuelle gebyr bliver rettidigt vist for dig i købsprocessen ved udvalget af de tilgængelige betalingsformer.
Du kan altid gøre brug af køberbeskyttelsen, hvis du har bestilt et ur hos en Chrono24-forhandler. I den forbindelse skal du have sendt bestillingen via Chrono24´s system. Hvis du ikke har betalt for uret vha. vores escrow-service, kan du også efterfølgende aktivere køberbeskyttelsen.

Bemærk venligst, at køb fra private sælgere ikke er dækket af Chrono24´s køberbeskyttelse.
Ved et køb med køberbeskyttelse gælder de lovmæssigt fastlagte garantibestemmelser. En udvidelse af garantikravene finder ikke sted.
Hvis du har købt dit ur med køberbeskyttelsen, betaler vi dig i tilfælde af en annullering af købet hele købsprisen samt de allerede betalte forsendelsesomkostninger tilbage.

Bemærk dog, at du selv skal betale udgifterne til returforsendelsen, der pga. forsikringsdækningen kan være op til 250 euro. Desuden skal du selv sørge for tilbagebetalingen af importafgifter hos det ansvarlige toldkontor.
Trusted Checkout var det tidligere navn for Chrono24´s køberbeskyttelse. Vi har nu ændret navnet, så det er nemmere at forstå, hvad navnet dækker over. Du profiterer naturligvis også fremover af de sædvanlige fordele og mange andre fordele.

Chrono24´s køberbeskyttelse giver dig følgende sikkerhedsydelser:
  • Betaling via escrow-service
  • Ægthedsgaranti
  • 14 dages lovmæssig fortrydelsesret
  • Strenge retningslinjer for forhandlere
  • Forsikret forsendelse
  • Quality & Security Team

Du kan læse mere om Chrono24´s køberbeskyttelse på Køberbeskyttelse

myChrono24

Generelt

Kom tættere på verdens luksusure med din registrering: Kommuniker hurtigt og sikkert med sælgere, og udnyt de mange forskellige muligheder, som din personlige del giver dig. Alle dine kontofunktioner vises på en overskuelig måde, så du kan se dine oplysninger med et enkelt blik.

Køb hurtigt og sikkert

Med myChrono24 har du mulighed for, at købe dit drømmeur hurtigt og sikkert hos en forhandler, som du selv vælger. Hvis du har nogen spørgsmål, så kan forhandleren besvare dem direkte.

Bevar overblikket

Med myChrono24 kan du sætte attraktive annoncer på din huskeseddel, så du hurtigt kan finde dem igen. Gem din søgning og hold dig altid opdateret. Takket være myChrono24 går du ikke glip af nogen spændende tilbud, for vi giver dig besked, så snart der kommer nye annoncer.

Komfortabel oprettelse og administrering af annoncer

Vha. Chrono24 kan du ikke kun købe ure, for det er også utrolig nemt at sælge ure. Med myChrono24 opretter du nemt og hurtigt en annonce, og efter ganske få trin præsenteres dit ur på vores platform.

Flere oplysninger: https://www.chrono24.dk/info/mychrono24.htm
Log dig på myChrono24-delen med din e-mailadresse (brugernavn) og dit kodeord. Under Profil kan du redigere og gemme dine personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer eller dit kodeord. I delen Indstillinger kan du tilpasse portal- og e-mailindstillinger og vælge et sprog, som du foretrækker i forhold til at modtage e-mails fra Chrono24. Her kan du også abonnere eller afbestille vores nyhedsbrev.
Du kan ændre dit kodeord i din myChrono24-del under Profil. Ved at klikke på Skift kodeord nederst på siden, bliver du opfordret til at indtaste dit gamle og nye kodeord. Hvis du har glemt dit kodeord, så klik på Glemt kodeord. Indtast venligst din e-mailadresse og klik efterfølgende på Nulstil kodeord. Så får du tilsendt en e-mail, der fortæller dig, hvordan du ændrer dit kodeord.
Klk til det formål i din myChrono24 del under menupunktet Profil på »Slet brugerkonto«. Bemærk venligst, at din huskeseddel, din Watch Collection, dine gemte søgninger og alle egne annoncer dermed også bliver slettet.
Ja, på Chrono24 kan du nemt og sikkert læse og besvare meddelelser fra sælgere og købere. I forhold til brugen af meddelelser, er det nødvendigt, at du er logget på din personlige del. Du har både adgang til dine meddelelser via Chrono24´s hjemmeside og den mobile app.
Sikkerhed og beskyttelse

Vha. meddelelserne kan du sikkert afvikle bestillinger og betalinger. Du er hverken nødt til at afsløre din e-mailadresse eller dit telefonnummer over for købere eller sælgere, og du kan således kommunikere uden at videregive data til tredjeparter. Således er dine data og meddelelser sikre hos os.

Effektiv kommunikation

Du kan direkte, hurtigt og nemt sende meddelelser direkte på Chrono24. Brugen af et ekstra e-mailprogram eller andre mailtjenester er ikke nødvendig.

Global kommunikation

Meddelelser, der er blevet skrevet på andre sprog, kan du nemt oversætte til dit eget sprog ved at klikke på „Oversæt“-knappen. Denne knap finder du under alle meddelelser.

Overblik over alt

Du bevarer nemt overblikket over dine meddelelser. Du kan både se og administrere nuværende og tidligere interaktioner med købere og sælgere. Derudover kan du altid se den aktuelle status for forespørgsler og bestillinger. For at beskytte dig, finder du her din hidtige kommunikation – i tilfælde af, at der er uoverensstemmelser mellem køber og sælger.

Spamfilter

Vi genkender useriøse meddelelser og beskytter dig mod dem: I forhold til brugen af meddelelser på Chrono24, scannes og analyseres dine sendte meddelelser automatisk og manuelt af os. Det sker med følgende formål:

  • forebyggelse af svig
  • afdækning af ulovlige handlinger og overtrædelser af vores Forretningsbetingelser
  • samt for at forbedre kommunikationen og betjeningen af vores kunder.
  • Ja, du kan tilføje vedhæftede filer ved at klikke på clips-symbolet. Filerne må ikke være større end 60 MB. Godkendte formater er: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, doc, docx, xls, zip, odt, pages, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif.
    Du kan selv administrere og arkivere dine sendte og modtagne meddelelser. Hvis du beder os om det, kan vi også slette dem.
    Nej, allerede sendte meddelelser kan ikke tilbagekaldes.
    Ja, meddelelser kan filtreres efter Ulæst, Ubesvaret og Arkiv. Derudover kan du gennemsøge meddelelserne i forhold til stikord eller priser.

    Login med Google / Apple

    For at registrere dig eller logge ind hos Chrono24 har du følgende muligheder:

    1. Du opretter en ny Chrono24 konto med din e-mailadresse og en adgangskode.
    2. Du registrerer eller logger dig ind via tredjepartsudbyder – dvs. med Google eller Apple. Legitimeringer følger i så fald vha. dit Google-login eller Apple-id. Således skal du ikke oprette en ny adgangskode til din Chrono24 konto, og du kan fremover logge ind hurtigt og nemt.
    Bemærk: Bemærk venligst også den særlige funktion „Skjul e-mailadresse“ i forbindelse med registreringen med dit Apple-id.
    Uafhængigt af, hvordan du har registreret dig hos Chrono24 – med e-mailadresse og adgangskode eller med it Google- eller Apple-login – kan du nemt ændre din e-mailadresse i din myChrono24-del under „Profil“. Ændringen af din e-mailadresse påvirker ikke dit login med Google eller Apple. Du kan fortsat benytte dem helt som normalt.
    Har du eventuelt oprettet din Chrono24 konto med en anden e-mailadresse end den, som du nu har benyttet til login med Google eller Apple? Hvis ja, så gør følgende:
    1. Slet den Chrono24 konto, som du netop har oprettet vha. dit Google-login eller dit Apple-id. Klik til det formål i din myChrono24-del på „Slet brugerkonto“ under menupunktet „Profil“.
    2. Start registreringsprocessen igen med Google eller Apple. Sørg for at sikre dig, at du klikker på „Ja, jeg har allerede en“, når du svarer på spørgsmålet, om du allerede har en Chrono24 konto. Indtast herefter e-mailadressen for din Chrono24 konto.
    3. Din Chrono24 konto forbindes nu med dit Google-login eller Apple-id. Du har nu adgang til alle de oplysninger, du har gemt i din konto.
    1. Start registreringsprocessen med Google eller Apple. Sørg for at sikre dig, at du klikker på „Ja, jeg har allerede en“, når du svarer på spørgsmålet, om du allerede har en Chrono24 konto. Bemærk: En efterfølgende forbindelse af kontierne er ikke mulig.
    2. Indtast e-mailadressen for din Chrono24 konto.
    3. Verificér forbindelsen med dit Google-login eller Apple-id –
    så har du allerede adgang til alle de oplysninger, der er gemt i din konto.
    Ja, du kan forbinde så mange Google- og Apple-logins med din Chrono24 konto, som du ønsker.
    For at ophæve forbindelsen af din Chrono24 konto med dit Google- eller Apple-login, så følg blot følgende tre trin:
    1. Log dig ind i din Chrono24 konto.
    2. I din myChrono24-del kan du under „Profil“ se logins med Google / Apple, som du har forbundet med din Chrono24 konto.
    3. Klik på papirskurvs-ikonet for at ophæve den pågældende forbindelse.
    Som regel identificerer du dig med din e-mailadresse og din PIN-kode. Du finder din PIN-kode i din myChrono24-del under „Profil“.
    Du har forbundet din Chrono24 konto med et Google- eller Apple-login og er ikke sikker på, hvilken e-mailadresse, du har gemt her? Eller benytter du Apple-funktionen „Skjul e-mailadresse“? Så kan du identificere dig med dit kundenummer, som du finder i din myChrono24-del under „Profil“ lige nedenunder dit profilbillede.
    Som regel er dit Apple-id en privat e-mailadresse, som du har valgt. Men du kan også skjule din private e-mailadresse og benytte en e-mailadresse, som Apple tilfældigt foreslår (f.eks. 12312455915123@appleid.com). Alle e-mails, som vi sender til denne e-mailadresse, videresendes så automatisk til din private e-mailadresse, som du således holder hemmelig.
    1. Kig endnu en gang i din indbakke. Det kan tage nogle minutter, inden du modtager e-mailen med verifikationskoden.
    2. Du har stadig ikke modtaget nogen e-mail fra os i din indbakke? Så kig også i din spammappe.
    3. Du finder heller ingen e-mail fra os i din spammappe? Så få tilsendt en ny e-mail via linket i registreringsprocessen.
    Bemærk: Verifikationskoden er kun gyldig i 24 timer. Herefter kan du ikke længere benytte den.

    Huskeseddel og søgninger

    Klik på knappen Gem denne søgning ovenover resultatlisten for at oprette nye søgninger. Du kan gemme så mange søgninger, som du ønsker.
    I din myChrono24-del finder du under Gemte søgninger en oversigt over dine gemte søgninger. Her kan du se aktuelle søgeresultater i forhold til dine enkelte søgninger, slette søgningerne og aktivere eller deaktivere meddelelser om søgningerne. Ved at klikke på Redigér kan du omdøbe enkelte søgninger.
    Under menupunktet Huskeseddel finder du i din myChrono24-del alle dine gemte annoncer, så du hurtigt kan få adgang til dem. Ved at klikke øverst til højre i annoncen på hjertesymbolet, sætter du den på din personlige huskeseddel. Ved endnu engang at klikke på hjertesymbolet, bliver annoncen fjernet igen fra din huskeseddel. Hvis en af annoncerne i mellemtiden ikke længere er tilgængelig, kan du ikke længere hente den frem.
    I histrorikken vises de ure, som du sidst har kigget på, så du nemt finder sete annoncer igen.

    Watch Collection

    I Watch Collection håndterer og plejer du din ursamling online. Tilføj ganske enkelt ure, gem så mange data, som du har lyst til, og upload egne billeder af dine ure. I Watch Collection kan du desuden følge den historiske samt fremtidige værdiudvikling. Du har samtidig mulighed for at følge ure, som du interesserer dig for, men som du endnu ikke ejer.
    Nej, du kan også følge ure, som du interesserer dig for, og hvor du ønsker at følge deres værdiudvikling. Indtast her referencenummeret eller urets mærke, model og tilstand, og vælg muligheden »Jeg ejer ikke dette ur".

    Læs mere
    Du kan tilføje et ubegrænset antal ure.
    Så snart du køber et ur via Chrono24, tilføjes uret til din Watch Collection, så du kan følge værdiudviklingen for dette ur.
    I din Watch Collection ser du den skønnede værdi og værdiudviklingen, både for hvert enkelt ur og for hele ursamlingen.
    De skønnede værdier bliver hver dag revurderet. Udsving er dog ikke synlige hver dag, men det bliver de over et længere tidsrum.
    Ja, for hvert ur kan du tilføje egne billeder eller kommentarer.
    Ja, du kan tilføje alle ure til din Watch Collection, så din ursamling er komplet. Vi har dog desværre enten få eller ingen data for sjældne ure. Men så snart der er blevet annonceret oftere for uret og der er nok data, så indgår disse informationer automatisk i Watch Collection.

    Privat salg af ure

    Generelt

    På Chrono24 annoncerer du gratis for dit ur. Ved et succesfuldt salg opkræver vi en provision på 6,5 % af salgsprisen. Denne provision skal kun betales, hvis du succesfuldt sælger dit ur. Provisionen trækker vi direkte fra udbetalingen af salgsprisen til dig. Bemærk venligst, at køberen i enkelte tilfælde ikke kan betale via escrow-servicen. I sådanne tilfælde sender vi dig en regning for salgsprovisionen.

    Læs mere
    På Chrono24 kan private sælgere gratis sælge tilbehør.

    For at oprette en annonce, så vælg menupunktet Sælg ur og herefter Sælg tilbehør.
    Til at starte med er din annonce online på Chrono24 i 3 måneder. I dette tidsrum må du ikke tilbyde eller sælge varen et andet sted. Hvis du ikke får solgt din vare i dette tidsrum, kan du forlænge din annonce med yderligere 3 måneder eller få den slettet. I forhold til forlængelsen, har vi muligvis brug for dokumentation for, at du fortsat besidder varen.
    Som privat sælger kan du offentliggøre op til 10 annoncer samtidig. Det kommercielle salg af varer ikke tilladt for private sælgere. Vi forbeholder os derfor ret til ikke at offentliggøre annoncer fra private sælgere, hvis annoncerne virker kommercielle.

    Tilmeld dig som forhandler, hvis du ønsker at sælge ure kommercielt på Chrono24. Du finder flere informationer her.
    Der er ingen specielle vilkår for samlere. Annoncér her for hvert enkelt ur separat.
    Som online markedsplads bringer Chrono24 urfans fra hele verden sammen. Handlen finder her altid sted mellem køber og sælger. Derfor køber, vurderer eller kontrollerer vi heller ingen varer. Vi anbefaler dig, at sælge dit ur vha. en annonce.

    Annoncering for ure

    Med annonceassistenten annoncerer du for dit ur med få trin:
    1. Indtast først referencenummeret for dit ur i søgefeltet. Vores annonceassistent genkender modellen og udfylder automatisk formularen.
    2. Beskriv nu dit ur detaljeret. Jo mere præcis beskrivelsen er, desto nemmere finder potentielle købere din annonce.
    3. Tilføj op til 10 billeder til din annonce med forskellige visninger af uret. Hold dit kamera og ur klar. Under oprettelsen af din annonce bliver du opfordret til at fotografere dit ur med 2 tidspunkter, som vi fastlægger, og til at uploade disse fotos som dokumentation for, at du besidder uret. Disse billeder ses også senere i din annonce.
    4. Registrer dig som sælger og gem din bankforbindelse, så dine penge kan udbetales direkte til din konto.
    Læs mere
    Referencenummeret betegner dit urs model/modelvariant, og det kan bestå af flere tal og bogstaver. Hos nogle producenter finder du referencenummeret på urets bagside (må ikke forveksles med urets kassenummer), ved remmens begyndelse og i sjældne tilfælde også indgraveret på urskiven. Under alle omstændigheder bør referencenummeret kunne læses i papirerne til dit ur eller på regningen. Hvis du ikke finder referencenummeret, så søg på internettet efter producentens navn, der står på urskiven, og sammenlign billederne med dit ur. Denne korte research vil i de fleste tilfælde kunne hjælpe dig videre.
    Vha. sikkerhedsbillederne kontrollerer vi, om en sælger også virkelig besidder det ur, som sælgeren tilbyder. Hvis du ikke kan indstille de foreskrevne tider, kan du skrive dem ned på en seddel, som du lægger ved siden af dit ur. Upload efterfølgende fotos af det som bevis. Hvis det ikke er muligt, så kontakt os venligst på PrivateSeller@chrono24.com
    Benyt den gratis værdiansættelse på Chrono24. Vi sammenligner dit ur med 500.000 annoncer fra hele verden, og foreslår dig en vejledende pris, hvormed du opnår den bedst mulige salgspris.

    Du kan naturligvis også manuelt dykke ned i annoncerne på Chrono24 med henblik på at analysere priserne. Derudover kan du få vurderet dit ur hos guldsmede og auktionshuse.

    Bemærk venligst, at du kan opnå en højere salgspris, hvis du annoncerer online for dit ur. Prisen, som du får fra lokale auktionshuse og guldsmede, er for det meste lavere, da de ved købet er nødt til at tage hensyn til deres fortjeneste.
    Du finder beskrivelser af de vigtigste fagudtryk i vores ur-leksikon.
    Hvis du ikke finder din annonce på Chrono24, kan det have følgende årsager:
    1. Den manuelle kontrol har endnu ikke fundet sted.
    2. Vi kontrollerer nye annoncer manuelt med henblik på at sørge for sikkerheden for alle Chrono24-brugere. Denne kontrol finder sted på hverdage, men ikke i weekenden. Aktiveringen tager som regel mellem 1 og 3 hverdage.
    3. Sikkerhedsbillederne er ikke korrekte. I så fald har du modtaget en e-mail, hvor du opfordres til at opdatere sikkerhedsbillederne i din Chrono24 konto.
    4. Din brugerkonto er endnu ikke aktiveret. Kontrollér venligst, om du har klikket på linket i aktiveringsmailen og har bekræftet din brugerkonto.
    5. I nogle lande er det nødvendigt at verificere den private sælgers identitet. Muligvis er din identitet endnu ikke blevet kontrolleret. Bemærk venligst, at verificeringen af din legitimation kan tage mellem 1 og 3 hverdage.
    6. Vi mangler stadig nogle skatteoplysninger fra dig: Hvis du er skattepligtig i EU, så gem venligst dit skatteregistreringsnummer.
    Du kan redigere dine private annoncer i myChrono24-delen »Annoncer«. Med et enkelt klik på det pågældende link kan du ændre eller slette dine annoncer. Hvis du ønsker at gennemføre ændringer af pris, producent eller model, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com. Vær venligst opmærksom på, at din annonce slettes permanent fra vores database, så snart du sletter den.
    Hvis betalingen af din premium-opgradering ikke fungerer, så kan du afbryde transaktionen og vende tilbage til Chrono24. Vælg her en anden betalingsform. Hvis du har yderligere spørgsmål, så kontakt venligst PrivateSeller@chrono24.com
    Til at starte med er din annonce online i 3 måneder. Tilbyd i dette tidsrum kun din vare på Chrono24, for ikke at skuffe interesserede købere. Ved tungtvejende grunde kan du slette din annonce i din myChrono24-del.
    Vi ønsker altid at tilbyde den højst mulige kvalitet for de besøgende på vores ur-markedsplads. For at holde annoncerne på Chrono24 opdaterede, tjekker vi hver 3. måned via e-mail, om de annoncerede varer stadig er tilgængelige. Hvis du ikke bekræfter din annonce, så slettes den automatisk efter en uge.
    Vi genaktiverer gerne din annonce. Send os venligst til det formål en e-mail til PrivateSeller@chrono24.com

    Salg

    Du sælger sikkert via escrow-servicen på Chrono24. Det vil sige, at du først sender uret afsted, efter din køber hat overført købsprisen til en escrow-konto. Så snart varen er sikkert ankommet hos køberen, bliver købsprisen udbetalt til dig.

    I enkelte tilfælde kan det ske, at en køber eller sælger ikke kan benytte escrow-servicen i sit land. I sådanne tilfælde betaler køberen direkte til dig. Giv til det formål køberen besked om en betalingsform, som du vælger, f.eks. bankoverførsel eller PayPal.

    Du finder flere informationer om salget med escrow-servicen her.
    Tag i et sådant tilfælde ingen unødvendige chancer. Du kan f.eks. tilbyde køberen betaling via PayPal. Meget vigtigt: Send først varen efter du har modtaget dine penge, og de endegyldigt er blevet overført til din konto. Stol ikke på betalingskvitteringer via e-mail.

    Du kan naturligvis også personligt overdrage uret til køberen. Vi anbefaler dig i den forbindelse at vælge et beskyttet eller overvåget sted, f.eks. en guldsmed.
    Af hensyn til beskyttelsen af personlige oplysninger, skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen via vores system. I den forbindelse anonymiseres e-mailadresserne automatisk. Herved beskytter vi dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

    Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, fx for at få forsendelsesadressen, eller for at sende en opfordring om betaling via PayPal. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

    Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Køberen betaler som regel via escrow-servicen på Chrono24. Det vil sige, at køberen efter sin bestilling indbetaler købsprisen på en sikker escrow-konto. Du sender efterfølgende uret til køberen og får købsprisen udbetalt, så snart uret er sikkert ankommet hos køberen.

    I enkelte tilfælde kan det ske, at en køber eller sælger ikke kan benytte escrow-servicen i sit land. I sådanne tilfælde betaler køberen direkte til dig. Du kan til det formål selv vælge en betalingsform, f.eks. bankoverførsel eller PayPal. Chrono24 sender efterfølgende dine betalingsoplysninger til køberen.

    Du finder flere informationer om escrow-servicen her.

    Du kan naturligvis også personligt overdrage varen til køberen. Vi anbefaler dig i den forbindelse at vælge et beskyttet eller overvåget sted, f.eks. en guldsmed. Du kan også i dette tilfælde vælge escrow-servicen som sikker betalingsform. Læs venligst også vores sikkerhedsanvisninger.
    Hvis du benytter escrow-servicen til din annonce, så trækker vi provisionen direkte fra i forbindelse med udbetalingen af salgsprisen til dig.

    Hvis din køber betaler direkte til dig, sender vi dig en regning for salgsprovisionen. Betal venligst fakturabeløbet inden for 14 dage.

    Læs mere
    Hvis vi har opkrævet salgsprovision af dig, selvom du ikke har solgt dit ur, så kan du annullere salget. Upload til det formål igen 2 billeder af uret som dokumentation for ejerskab i oversigten over dine salg.

    Hvis du har solgt uret på en anden måde, så send os venligst ligeledes dokumentation for det.
    For at sikre, at dit ur ankommer sikkert hos modtageren, så følg venligst følgende punkter:

    • Emballage: Vælg en stabil emballage i en passende størrelse og brug tilstrækkelig emballagemateriale.
    • Modtagerens adresse: Sørg inden købet for, at få din køber til at bekræfte leveringsadressen. Sørg også for, at anbringe den på emballagen på en måde, så den er nem at læse.
    • Forsikring: Sørg allerede før forsendelsen for information om forsendelsens forsikring. Den skal under alle omstændigheder også gælde for værdigenstande som ure, og den skal dække dem op til den fulde værdi i tilfælde af beskadigelse og tab.
    • Tracking: Vælg en forsendelsesform med sporing af forsendelsen. Send efter forsendelsen tracking-ID´et til køberen, så denne kan følge forsendelsen.

    Kommercielt salg af ure

    Sådan registrerer du dig med få trin som kommerciel forhandler på Chrono24:
    1. Indtast dine personoplysninger
    2. Gem dine betalingsoplysninger (kreditkort eller i Europa også SEPA direkte debitering)
    3. Send verificeringsdokumenterne
    Nu kan du allerede uploade de første annoncer. Men inden dine annoncer offentliggøres, skal din forhandlerkonto aktiveres af Chrono24. Vær venligst opmærksom på, at aktiveringen først sker, efter vi har tjekket dine angivelser og dokumenter. Til det formål har vi brug for kopier af følgende dokumenter via upload, e-mail, fax eller brev:
    • Udskrift af handelsregistret eller virksomhedsregistrering
    • Dokumentation for adresse i form af en telefonregning, elafregning eller lign.
    Udnyt den gratis 30-dages testfase til rigtigt af teste Chrono24 og tilmeld dig nu:
    Chrono24 tilbyder tre pakker med forskellige prismodeller, der er præcist tilpasset til dine behov. Pakkerne Light, Pro og Premium adskiller sig bl.a. i forhold til antallet af de indeholdte annoncer samt salgsprovisionen. Du kan enten betale for din pakke hver måned eller forudbetale et år. Alle detaljer finder du her.
    Enten kan du selv oprette annoncer for dine ure, eller også kan du få importeret dataene fra din hjemmeside. Med Markedsplads-Manageren opretter du selv dine annoncer – til det formål står en lang række nyttige funktioner til rådighed for dig. Uafhængigt af den pågældende bookede pakke, kan du desuden offentliggøre 16 billeder i din annonce. Dataimporten fra dit websted er mulig fra og med 50 annoncer. Her importeres dataene fuldstændig automatisk fra dit websted, og de opdateres dagligt.
    Ved en dataimport overtages annoncerne 1:1 fra din forhandler-hjemmeside. Ændringer på din hjemmeside vises således automatisk på Chrono24 efter den næste import.

    Ved den manuelle indtastning, redigerer eller sletter du selv dine annoncer i forhandlerdelen. Vælg her muligheden Ændring/sletning af annoncer under Mine annoncer. Indtast de pågældende ændringer i formularen og gem herefter annoncen.
    Vi tilbyder særlige vilkår for tilbehørsdele. 50 annoncer med tilbehørsdele afregnes som én urannonce.
    Af hensyn til beskyttelsen af personlige oplysninger, skjuler vi købernes og sælgernes e-mailadresser ved kommunikationen via vores system. Herved anonymiseres e-mailadresserne automatisk for at beskytte dig mod personer, der ønsker at misbruge vores platform til phishing eller andre bedrageriske aktiviteter.

    Efter du er blevet enig med den interesserede person, kan du bede om dennes kontaktoplysninger vha. en formular, så du f.eks. kan sende en opfordring om betaling via PayPal eller få dennes forsendelsesadresse at vide. Et link til denne formular finder du i enhver e-mail, som du modtager fra en interesseret person via vores system.

    Her ser du et eksempel på en anonymiseret e-mailadresse:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Beskyttelse af personlige oplysninger

    Ja. Vi benytter den mest moderne sikkerhedsteknik for at beskytte dine personoplysninger mod manipulation, delvist eller fuldstændigt tab, og mod at tredjepart uberettiget får adgang. Du finder detaljerne i vores Databeskyttelsesregler.
    Vi anvender udelukkende dine personoplysninger til afviklingen af din købsforespørgsel eller bestilling. En videregivelse af oplysningerne til tredjepart sker kun, hvis det fremgår af Erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger.

    DAC 7

    DAC 7 er betegnelsen for det nye EU-direktiv 2021/514. Gennem dette direktiv er vi som markedsplads forpligtet til, at sende oplysninger til forbundsskatteforvaltningen (Bundeszentralamt für Steuern, BZSt) om indtægter fra sælgerne på vores platform. Ligeledes skal vi i den forbindelse sende dit skatteregistreringsnummer.

    Du kan læse nærmere om de oplysninger, som vi sender, i Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.
    Vi er forpligtet til at sende følgende oplysninger til forbundsskatteforvaltningen (Bundeszentralamt für Steuern, BZSt) for enhver privat sælger på Chrono24:
    • for- og efternavn
    • adresse (vej, postnummer, by, land)
    • ethvert skatteregistreringsnummer, som er blevet tildelt udbyderen, samt det medlemsland i Den Europæiske Union, som har tildelt det
    • fødselsdato
      din finansielle kontoidentifikator
    • enhver form for gebyrer, provision eller skatter, som vi har tilbageholdt eller beregnet i meldetidsrummet
    • det samlede betalte eller krediterede vederlag i meldetidsrummet
    • antallet af de relevante aktiviteter, som der er blevet betalt eller krediteret til i meldetidsrummet

    Du finder mere information om de oplysninger, som vi sender, i Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.
    Nej - ikke hvis du er skatteregistret i et af EU´s medlemslande. Det er tilfældet, hvis du har fået tildelt et skatteregistreringsnummer i et EU-land.
    Vi skal fra og med år 2023 melde alle skabte omsætninger samt informationer om alle aktive sælgere hos os, som skattemæssigt hører til i EU, til forbundsskatteforvaltningen (BZSt).
    • For forhandlere og private sælgere, der er bosiddende uden for EU: Da vi her ikke kan bestemme skattepligten, spørger vi aktivt til, om disse har et relevant skattereg.nr.
    • For forhandlere og private sælgere inden for EU: Vi går ud fra, at der mindst findes et skattereg.nr., der er relevant ift. DAC 7. Du er forpligtet til sandfærdigt at angive det.
    Vi er forpligtet til, at bede om skatteregistreringsnummeret, så snart du fra og med 2023 sælger ure via Chrono24 - også hvis din annonce allerede blev offentliggjort inden da.
    Forespørgslen bygger på EU-direktivet 2021/514 ("DAC 7") fra d. 22. marts 2021, der er trådt i kraft d. 1. januar 2023.
    Denne forkortelse står for „Directive on Administrative Cooperation“.
    Vi gemmer dataene, så længe der er et lovkrav om det.
    Vi holder os strengt til de gældende databeskyttelseslove. Samtlige data, som du gemmer på Chrono24, overføres krypteret (SSL) og via en sikker internetforbindelse (HTTPS).
    Dine skatteoplysninger bruges udelukkende til at sende information til forbundsskatteforvaltningen og offentliggøres ikke.
    Nej, vi opkræver og betaler ikke skat. Vi overfører blot skatterelevante oplysninger om transaktioner på markedspladsen via en krypteret forbindelse.
    Alt afhængig af i det land, du er bosiddende i, kan dit skatteregistreringsnummer stå i forskellige dokumenter, Du finder en oversigt over dit lands relevante dokumenter på websitet for OECD.
    Din søgning gav ingen resultater