Siden 2003 førende ift. det sikre køb & salg af luksusure
Chrono24 - Danmark

Oplysninger til forbrugere om placering af søgeresultater

Organiske søgeresultater

Når en bruger søger efter varer på Chrono24, foretrækker vores søgemaskine at vise ham/hende de annoncer, der indholdsmæssigt er relevante og giver en god købsoplevelse. For at finde frem til de annoncer, der er indholdsmæssigt relevante, sammenlignes de søgeord, der er indtastet i søgelinjen med annoncernes titler og indhold.

I skridt nummer to optimeres listen med de indholdsmæssigt relevante annoncer på baggrund af følgende kvalitative faktorer:

  • Annoncekvalitet: Annoncer, hvor deres beskrivelser kvalitativt har en høj værdi, samt annoncer med billeder, foretrækkes.
  • Varens tilgængelighed: Tilgængeligheden påvirker annoncernes placering.
  • Annoncens popularitet: Annoncer, som brugere oftere klikker på, foretrækkes.
  • Sælgerens kvalitet: Kvaliteten af sælgeren bestemmes på baggrund af følgende faktorer:
    • Pålidelighed ift. svar på kundeforespørgsler
    • Pålidelighed ift. behandling af bestillinger
    • Leveringernes punktlighed
    • Succesrate gennemførte køb
    • Positive kundeanmeldelser

Annoncer fra sælgere, der annoncerer for første gang på Chrono24, foretrækkes midlertidigt, og får således en større chance for synlighed. Det gælder både for annoncer fra nye kommercielle forhandlere og fra nye private sælgere.

For at sikre en så stor variation af søgeresultater som muligt for vores brugere, skaber vi i tilfælde af en sælger, der har annoncer, som er lige relevante, en vis rumlig afstand, ved at blande dem med annoncer fra andre sælgere.

Påvirkning af sorteringsrækkefølgen

Brugerne af vores platform kan tilpasse sorteringsrækkefølgen iht. deres individuelle behov, ved at benytte funktionen "Sorter efter". I den forbindelse står følgende sorteringsmuligheder til rådighed for dem:

  • Relevans (den sortering, der er beskrevet ovenfor)
  • Stigende pris (annonceprisen indgår som vigtigste faktor i stigende rækkefølge)
  • Faldende pris (annonceprisen indgår som vigtigste faktor i faldende rækkefølge)
  • Nyeste (nye annoncer foretrækkes)
  • Popularitet (klikraten indgår som vigtigste faktor)

Opgraderinger

Ved placeringen af søgeresultaterne er der, udover indholdsmæssige og kvalitative kendetegn, også opgraderinger, som kan købes for penge. Således kan enkelte annoncer midlertidigt opnå en bedre placering.

Både kommercielle forhandlere og private sælgere kan købe relevante opgraderinger, hvormed de – i et bestemt tidsrum og evt. landespecifikt – kan sikre sig en bedre placering af udvalgte annoncer. Sådanne annoncer er markeret med ordet "TOP" på listen med søgeresultater, og de adskiller sig også fra de organiske søgeresultater gennem flere andre visuelle kendetegn.

Direkte fra Chrono24

Annoncer fra vores partnerselskaber er markeret med logoet "Direkte fra Chrono24" og adskiller sig ligeledes visuelt fra de organiske søgeresultater.